Spotify: Штучний інтелект може стати ризиком для креативної індустрії
У своєму звіті про прибутки за перший квартал потокового музичного сервісу Spotify більш детально розповіли про вплив розвитку штучного інтелекту на його бізнес.
З позитивного боку, компанія повідомила про прийняття користувачами нової функції AI DJ, яка пропонує персоналізовані музичні добірки, озвучені реалістичним голосом діджея, що працює на основі штучного інтелекту.
Але деякі досягнення ШІ можуть завдати шкоди — зокрема, використання ШІ для створення музики, що клонує голоси існуючих артистів без їхньої згоди, що призводить до порушення авторських прав та ускладнень для таких стрімерів, як компанія.
Останнє питання нещодавно стало відомим, коли пісня, в якій штучний інтелект клонував голоси Drake і The Weeknd, була завантажена на низку потокових сервісів, включаючи Spotify, Apple Music, Tidal, YouTube і Deezer.
Spotify і інші компанії швидко видалили трек після критики від видавців, таких як Universal Music Group. Вони запитали, на чиєму боці сторони музичної екосистеми хочуть бути: на боці артистів, шанувальників і творчого самовираження, чи на боці шахраїв і артистів, які не отримують належну компенсацію.
На зустрічі з інвесторами в першому кварталі 2023 року компанії запитали, як вони планують вирішувати подібні проблеми в майбутньому.
Генеральний директор Spotify, Деніел Ек, відповів, що це складна проблема і наразі він не має запропонованого рішення.
«По-перше, давайте визнаємо, що це сфера, яка неймовірно швидко розвивається. Я не думаю, що за всю свою технологічну кар'єру я коли-небудь бачив, щоб щось розвивалося так швидко, як зараз розвивається штучний інтелект», - сказав він.
Spotify повинен балансувати між двома цілями: бути платформою для інновацій у творчості та захищати існуючих авторів і виконавців. Кажуть, що він дуже серйозно ставиться до обох ролей.
«Ми постійно ведемо діалог з індустрією про ці речі. І важливо зазначити, що є все, від... підроблених треків артистів, що потрапляє в одне відро, до... простого доповнення за допомогою штучного інтелекту для самовираження, що, ймовірно, потрапляє в більш м'яке і легке відро», - продовжив Деніел Ек.
«Це дуже, дуже складні питання, на які немає однозначної відповіді... Але ми постійно обговорюємо їх з нашими партнерами, творцями та митцями і хочемо знайти баланс між дозволом на інновації та, звичайно, захистом митців», - додав він.
Коли запитали про вплив розробки ШІ на бізнес, Деніел Ек відповів, що це дуже крутий і лякаючий прогрес, який може створити ризик для всієї екосистеми.
«Я думаю, що вся індустрія намагається зрозуміти це і намагається зрозуміти навчання [ШІ]... Я б однозначно відніс це до ризиків, тому що існує багато невизначеності, я думаю, для всієї екосистеми», - сказав він.
Компанія вже успішно використовує штучний інтелект у різних сферах, зауважив Деніел Ек. Наприклад, функція штучного діджея на Spotify набуває популярності. Ця функція ще на початковій стадії розвитку і лише почала впроваджуватися серед користувачів Spotify перед запуском продукту Stream On у березні.
Компанія також представила оновлений інтерфейс користувача, заснований на алгоритмах і машинному навчанні, а також нові інструменти для артистів і подкастерів.
Хоча AI DJ ще тільки тестується на північноамериканському ринку, він уже охоплює «мільйони» активних користувачів щотижня, що становить понад 25% споживання користувачів у дні, коли вони користуються функцією DJ. Це гарний показник вигоди від інвестицій Spotify у технології штучного інтелекту.
Деніел Ек також поділився своїми мріями про майбутнє штучного інтелекту, який може допомогти артистам створювати музику без необхідності розуміти, як користуватися складними інструментами музичного виробництва.
Він уявив, як артисти дають АІ вказівки, щоб пісня звучала «трохи оптимістичніше», наприклад, за допомогою голосової команди, або просять АІ «додати трохи конги в мікс».
«Я вважаю, що це має шанс суттєво доповнити творчий шлях, який проходить багато художників», - зазначив Деніел Ек
Генеральний директор Spotify також вважав важливим підкреслити різницю між функціями на основі штучного інтелекту, такими як діджеї, та побоюваннями щодо створення фальшивих треків штучним інтелектом.
«Я вважаю, що важливо відокремити штучний інтелект від розмов про штучний інтелект. Отже, AI DJ сам по собі - я думаю, що ми не отримали нічого, крім позитивної реакції з боку всієї індустрії. Я думаю, що протидія ШІ з боку індустрії авторського права, лейблів і медіа-компаній... стосується таких важливих тем і питань, як ім'я і схожість; що таке авторське право; кому належить право на щось, коли ви завантажуєте щось і стверджуєте, що це Дрейк, а насправді це не він; і так далі. І це законні занепокоєння», - каже Деніел Ек.
«Очевидно, що це ті речі, над якими ми працюємо з нашими партнерами, намагаючись створити позицію, коли ми дозволяємо інновації, але, в той же час, захищаємо всіх авторів, які працюють на нашій платформі», - сказав Деніел Ек.
Компанія повідомила, що її дохід зрос у першому кварталі на 14% порівняно з аналогічним періодом минулого року до 3,04 млрд євро, а дохід від реклами збільшився на 17% порівняно з аналогічним періодом минулого року до 329 млн євро. Spotify досяг нового рубежу, повідомивши, що має 500 мільйонів користувачів, але частка преміум-передплатників склала 40% від платних слухачів до безкоштовних, з 210 мільйонами преміум-передплатників та 317 мільйонами на плані, що підтримується рекламою.